Tuesday, May 05, 2009

祷告, 宣告


很久没有写歌了。Hmm 是有原因的
1。写的歌太校园了!什么年代了!
2。太多好听的歌了,我的style 也太outdate 了
3。歌词都“麻麻地“更不用说曲啦

在昆明飞往北京的飞机上
我忽然想祷告,所以我祷告

不晓得为什么就忽然哼起了一个旋律
所以,10分钟这首简单的歌就诞生了

昨天去Ocean 和Vivienne 的家时,我们就玩玩这首歌。

和你分享
献丑了

真人的歌声比较好 :)
吉他手真人也比较帅 :)
摄影师真人更温柔体贴 :)

P/S: 这个并非complete version, 应该要repeat 副歌的,但是complete version 在我电话里面,还不能拿出来 L


祷告。宣告

词曲:Marlene
吉他手: Ocean
摄影: Vivienne

我忽然看见了 这十架的大爱
我向神呼求说 主求你救我
我终于决定了 放弃这个世界
我向神宣告说我今属于你

副歌
主我爱你 我降服你
我今只要跟随你
主我愿意 尊你旨意
一生只要荣耀你

BRIDGE
主说 从今天起我不撇下你
也说 不放弃你也不丢弃你

离开以前Ocean and Wei Wei穿上我设计的t-shirt,然后很自然的摆pose. NICE! I love this~!

15 comments:

Rachfaith said...

this song is nice!

me haven't write song for a long time....haha

fen fen said...

好好听哦。。。。很容易就学会了。。。。等你回来,把歌带进团契。。。加油。。。。

Michelle T. said...

It's my first see you wear dress..lol.. Good song, good lyrics and good voice. :)

Calvin Sze said...

wao~marlene姐写的歌哦~

Marlene Lo said...

大家大家!校园歌曲献丑了!本来比较慢但是赶时间和紧张嘛!哈哈!
Michelle, 你只见过我3次当然没有看到我穿dress!

Agnes Sim said...

wow...你還會寫歌哦!真厲害!;-)佩服你

Vivienne Yuan said...

效果挺不错嘛。。。ocean傻兮兮不知道在笑啥。。哈哈

Michelle T. said...

haha... my bad! so I reckon that we should meet up more then (if my bro didnt stop keep on kacau you tho) hehe..geezz.. I wish i can type mandarin like you all, but it takes me ages :(

Marlene Lo said...

Michelle u r right, in fact I seldom wear dress! Ha!

Macchiato Gurl said...

long time dint hear u sing ler... kinda miss it ^^ i have been your fan (choir singing and piano playing) since like peralihan i think.... :P Keep it up!! Jia you!

Blessing said...

Marlene:

I think god is pleased also.
It's not matter about school style
or what, but the heart and lyric, the devotion of your life. I still feel it's cathy and easy to sing along. Hope this will be the first song that you lead in your youth group back to home town--Miri.
God bless,
Tina

Unknown said...

Marlene,

very praise&worship style.
with better arrangement will be cool.
i like it. come back i add drums beat to it. wa kaka

Beebebop said...

Great song and lovely singing, Marlene!

Love from:
The Beebebop Family.

(We are missing you already...)

Anonymous said...

我听了妳作的歌。
说真的,妳说的对。
劝妳以后再也别写什么歌了。



或者去参加几个扎扎实实的正统教会诗歌营后再说吧。

Marlene Lo said...

Yaloh :) 我也有自知自明 :D 所以只感在自己的blog 分享 :) 看自己的blog的通常是自己的朋友,所以不能外传 :) 哈哈