Monday, August 17, 2009

我不会祷告

刚刚为了“小孩们”的考试祷告以后
忽然感觉到自己不会祷告了
也不懂得怎样祷告

看着手头上70天连锁祷告的事项
忽然问问自己:难道就这样祷告?如果对今天的祷告事项好像没有"感觉",
连那个宣教士我都不认识,
就这样ngi-ngi-ngo-ngo 祷告,难道上帝也会催听吗?

难道祷告不是应该发自内心吗?
难道祷告不是出来自爱吗?
你爱一个人,你会为他常常祷告,不是吗?

有一点气馁,决定不要祷告了
先听听上帝怎么说
就打开圣经
想看看诗人怎样祷告

诗 77:1 我要向神发声呼求;我向神发声,他必留心听我。
诗 77:2 我在患难之日寻求主;我在夜间不住地举手祷告;我的心不肯受安慰。
诗 77:3 我想念神,就烦燥不安;我沉吟悲伤,心便发昏。

诗人仿佛提醒我
1。我只要祷告 - 神必“留心”听!
2。我应该要想念神!!!

打开Max Lucado 的Devotional Bible, 看到了这一篇的文章,感觉这篇文章很有意义。

God Hears our prayers

When [a friend] told Jesus of the illness [of Lazarus] he said, "Lord, the one you love is sick." He doesn't base his appeal on the imperfect love of the one in need, but on the perfect love of the Savior He doesn't say "The one who loves you is sick." He says, "The one you love is sick." The power of the prayer, in other words, does not depend on the won e who makes the prayer, but on the one who hears the prayer.

We can and must repeat the phrase in manifold ways. "The one you live is tired, sad, hungry, lonely, fearful, depressed." The words of the prayer vary, but the response never changes. The Savior hears the prayer. He silences heaven, so he won't miss a word. He hears the prayer.

祷告的力量不是在于祷告的人,而在于听祷告的神。
上帝就是要我们祷告。 他享受听到我们每一个祷告词。
就算是我在为一个不认识的人祷告,他也喜悦。因为-祷告的声音是美丽的。

今晚我的祷告- 我决定要"teh" 上帝, manja manja 他一下。
求他教我怎样祷告。

忽然感觉到 - 原来我是会祷告的 :)
晚安

1 comment:

Rachfaith said...

haha! I also manja with Him once...and He laughed at me (in the vision i saw)...will tell u when u r on msn lar =)